Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 23 februari 2009 22:04

Har idag varit på Birsta och shoppat med Ann å Lukas idag.Vi träffade dom vid 10.30 tiden utanför Cafe Charm,vi hade jättr trevligt=)Jag shoppade en hel del faktiskt.Dels till Casper oxå till mig själv förstås:)Och vid 12.00 tiden så åt barnenlite mat sedan fortsatt shoppandet.Men vid cirka 14.00 tiden så for Ann hem och sedan vid 14.30 så kom Lill hjärta och hämtade mig,sen blev det middag för oss.Det blev hemma gjord potatis mos och fiskpinnar=).Sedan så slappade vi framför teven en stund,och vid 20.00 så traskade vi in till Yvonne och Peter en sväng och satt och surrade lite å kikade på dum burken:).Och i morgon blir det Kyrkis för förra veckan blev det ingen med tanke på att Casper var dålig.Är det någon som vill följa med dit????Hör av er i sånna fall=) Kram kram

Av Maria - 20 februari 2009 21:40

Har precis nattat min lilla prins,och han har fått sin majs välling:)så han sover så gott nu=).I kväll har vi bara tagit det lungt,har ätit tacos med Yvonne och Peter.Var jätte gott=)Vi hade det jätte trevligt men det var synd att Yvonne gick in så fort,men jag förstår att hon var tvungen.För hon ska jobba i helgen:(men men det kommer flera helger:).Å Casper har blivit bättre i magen han har inte haft någon diarre idag i varje fall:)skönt.Får se om han sover i natt,för han åt väldigt lite välling:)men det återstår att se:).Nu ska jag slappa framför teven och sen blir det sängen för jag ska upp i tid i morrn för Casper och jag får främmande i morgon vid 10.00 tiden.För vi måste vara pigga och alerta:)


                                   På Återseende!!!!!

Av Maria - 20 februari 2009 08:15

Casper har varit jätte dålig så det är därför att jag inte har skrivit något på länge,han har varit dålig sedan förra Söndagen:(Han har varit väldigt lös i magen,så fort jag har bytt blöja så har jag fått bytt igen,så har det hållit på tills igår,så nu är han bättre i magen men inte riktigt bra än.Oxå har han haft nästan 40 graders feber,vill inte äta just något.Bara välling och morots dryck och vätske ersättning.Jag har haft kontakt med både BVC och distrikt läkarjouren,och dom sa att huvudsaken är att han får i sig vätska så han inte blir uttorkad.Både dom på BVC å distrikt läkarjouren sa att det berodde på att jag bytt välling.Men det var det inte utan att han hade en tarm infektion för jag var till läkaren på BVC i går å han sa det berodde inte alls på någon välling.Men huvudsaken är att han är på bättringsvägen:)För när dom är så här dålig så vet man inte riktigt vad man ska göra.Men så länge han är hängig och vill bara sova så skulle jag ge honom majs välling och vätske ersättning.Och när vi ser att han blir bättre så ska jag återgå till gröten och maten som han fick tidigare.Men jag får inte ge honom så mycket,för magen hans måste vänja sig först,så små portioner men ofta:).Och idag har vi tvättstugan mellan 12-17 oxå ska Yvonne,Peter och Simone äta med oss i kväll,det blir tacos,mums gott:)och i morgon Lördag så ska Caspers Mormor komma och hälsa på en stund,för det var så länge sedan han fick träffa sin Mormor:).Och Stefan och Peter ska iväg och fiska i morgon,så vi kan äta lite god fisk igen:)men annars i helgen så blir det väldigt lungt med tanke på att Casper är inte riktigt bra än,så det blir en lungn hemma helg:)fast det är skönt det oxå.Borta bra men hemma bäst=)Ha en trevlig helg hörrni:)


                                 Bye På återseende!!!!

Av Maria - 14 februari 2009 09:18

Sov till 07.30 idag,Casper sov hela natten.Men då vid 07.40 så fick han välling och nu ligger sötisen och sover=).Sedan vid cirka 11.00 tiden så får han lite gröt,å efter det så ska jag,Emilie och Karla ut och gå i det fina vädret.Det ska bli jätte härligt och få lite frisk å härlig luft=)å snart så blir det väl lite nykokt kaffe å en smörgås för man börjar att bli lite små hungrig=)Sedan i kväll klockan 17-21 så är det tvättstugan som hägrar för vi har ju så mycket tvätt=) jämt.Skulle behöva tvätta 2 gånger i veckan i bland,men det finns ju aldrig någon tvätt tid så ofta.Ska sätta på hurra nu=)Men ha en bra dag och en trevlig kväll!!!


                                 På återseende Puss puss

Av Maria - 12 februari 2009 08:35

Klev upp Klockan 06.45 gick på toa,men sedan skulle jag lägga mig igen men då vaknade lilla Casper och han var hungrig på välling.Så då klev vi upp och gick in i köket å gjorde iordning vällingen, sedan var klockan helt plötsigt 07.15 Och då gick jag in å väckte Eric så han skulle hinna äta frukost borsta tänderna å gå till skolan.Jag tänkte att min älskling skulle få sova för jag var ändå vaken så jag kunde väcka Eric,så jag stängde av alarmet på hans telefon så inte han skulle vakna av det=).För han satt väl uppe bra länge och spela poker på internet=)

Och Casper ligger och sover på soffan för han va lite småtrött,sedan han har vaknat till så blir det gröt,sedan så ska jag packa skötväskan för Casper och jag ska gå ner på Kyrkis en stund och träffa lite folk å sitta och snacka lite skit=)å träffa andra föräldrar och barn=).När vi har kommit hem efter Kyrkis så blir det nog till att börja med maten,det blir stuvade makaroner och korv men Casper ska få lasagne han=)Det är en mat som han gillar oxå.Sedan efter middagen så får vi se vad kvällen har att erbjuda,kanske återkommer om det i kväll:)Ha en bra dag!!!!!


                                    På återseende=)

Av Maria - 11 februari 2009 21:34

Han älskar att bada och plaska i vattnet=)

Av Maria - 11 februari 2009 14:44

Casper sov ända till 08.00 i morse,sov hela natten=)Han fick välling ungefär vid 08.30 sedan fick han sitta i sin gåstol som han tycker om.Han har börjat ta sig lite framåt med den,han är mest intresserad av stereon som han åker till hela tiden.Och känner och klämmer på och trycker på alla knappar,han bli helt extas:)sedan blev lill prinsen så trött av allt sparkande så han somnade,efter att han hade sovit klart så fick han som vanligt gröt.

Sedan gick jag och Casper till Emilie och lilla prinsessan Stella,hon e ju så söt lill tjejen.Och Emilie bjöd på kaffe med dopp och vi satt och surrade lite,Casper fick även prova Stellas babysitter han tyckte den var väldigt rolig men vi var inte där så himla länge för Casper blev så trött,han somnade nästan på en gång vi kom hem.Så nu ligger han å snusar i sin säng ,men han lär ju vakna vilken sekund som hellst. För det börjar att närma sig middag för han.Det blir spagetti med köttfärssås för han, och vi ska äta fiskbullar och potatis. Men Stefan ska äta blodpudding och bacon för han tycker inte om fiskbullar.Det var nog allt för idag=)kanske kommer det ett inlägg i kväll=)Nu blir det till att skala några potatisar,men vi hörs tjilevippen på er=)

Av Maria - 8 februari 2009 09:25

Vilket jä**a snöande vill inte har nå mer snö,är ganska less på snö nu.Nu tycker jag det e dax för sommar eller vår i varje fall:)Casper vaknade klockan 05.30 i morse,jag var så jä**a trött.Men det var bara att kliva upp det,och göra välling.Inte sover Casper längre bara för att jag har bytt välling,men det kanske blir bättre när han får hela målet med 8 månaders välling,för nu får han hälften hälften.Sen sov han till 09.00 tror jag det var,så då var det bara att kliva upp så Casper fick ny blöja och kläde på sig.Sedan fick han välling klockan var väl 09.50 när han fick den, oxå efter 2 timmar så ville han ha mer men då blev det gröt.Han är ett riktigt matvrak:)men nu ligger han å sover,hoppas att han sover en stund nu.För han har varit lite grinig här på morgon kvisten.

Igår så var Yvonne och Peter här vi åt röding,potatis,sallad,blomkålspure och det var hur gott som hellst,det var fisken som Stefan och Peter hade fiskat upp=)sedan vid 20.00 så gick vi in till dom och såg Melodifestivalen,den enda låten som var något att lyssna på var låten med Alcasar.Resten var bara dynga tyckte jag,sen vid 21.00 så var det dags för natt vällingen så jag och Casper gick in till oss.Men sedan gick vi in tillbaka dit en stund å klockan 22.00 så gick vi in för då var Casper riktigt trött,han somnade på 2 röda.Men han har sovit oroligt igen,vakna å varit ledsen.Det beror nog på att han är så snorig:(.Nu ska jag ut och lufta mina lungor lite:)å få en nypa syre:).Om ni måste ut i detta väder så kör försiktigt:)Ha re gött!!! Kjam kjam

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger per dag
 Första gången jag är här
 Mer än en gång i veckan
 En gång per dag
 En gång i månaden

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards